środa, 13 lutego 2013



Art. 68.

  1. Każdy ma prawo do ochrony zdrowia.
  2. Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych. Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa.
  3. Władze publiczne są obowiązane do zapewnienia szczególnej opieki zdrowotnej dzieciom, kobietom ciężarnym, osobom niepełnosprawnym i osobom w podeszłym wieku.
  4. Władze publiczne są obowiązane do zwalczania chorób epidemicznych i zapobiegania negatywnym dla zdrowia skutkom degradacji środowiska.
  5. Władze publiczne popierają rozwój kultury fizycznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej

Z pewnym zainteresowaniem śledziłem swego czasu dyskusję polityków n.t uzdrowienia służby zdrowia. Kolejne projekty przedstawiane przez różne opcje Panów polityków tylko dowodziły ich kompletnej niewiedzy i niekompetencji. Każdy z nich mówił o zwiększeniu wydatków na służbę zdrowia, ale nikt nie powiedział skąd tą kasę weźmiemy.

Ja osobiście przez przeszło 12 lat nie chorowałem, potem przeszła kryska na matyska. Zachorowałem na wrzody dwunastnicy. Lekarka postraszyła mnie nowotworem i zleciła gastroskopię. Gdy dotarłem do miejsca gdzie robią takie zabiegi i chciałem się zapisać na leczenie, okazało że muszę czekać 3 miesiące !!! Musiałem wyłożyć kasę na badanie prywatne.
Podobną sytuację miałem z moją żoną. Musieliśmy zapłacić za przepływowe USG żył głębokich bo skończyły się kontrakty NFZ w szpitalu.
Co więcej gdyby ktoś nas na skutek tych zaniechań ucierpiał by, to nie było by kogo pociągnąć do odpowiedzialności.

Jedynym rozwiązaniem tej patologii jest sprywatyzowanie służby zdrowia. Ja nie chcę by rząd o mnie w ten sposób dbał, wolę sam odłożyć kasę na swoje leczenie. Nie chcę by Ci niekompetetni ludzie wydawali bez sensu na ludzi którzy nie powinni być leczeni np. palacze chorujący na choroby po nikotynowe, alkoholicy chorzy na choroby związane z nałogiem itp.
Chcę dawać kasę firmie ubezpieczeniowej która wie co z nią zrobić. Wtedy mogę pociągnąć do odpowiedzialności ludzi którzy mnie narażają na taki dyskomfort.
Polecam filmik


Informatyk warszawa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz